Java Serialization에 대한 부분의 중요성을 느껴 (사실은 너무 잘 까먹고 게을러) 좋은자료를 찾은 기념으로 일부 번역을 해 보았습니다. (?) 다소 문장의 호흡이 긴 것은 적절히 잘랐습니다.
Java provides a mechanism, called object serialization where an object can be represented as a sequence of bytes that includes the object's data as well as information about the object's type and the types of data stored in the object.
자바는 일련의 바이트 순서로 대표될 수 있는 객체에 대해 직렬화를 제공합니다.여기서 바이트는 객체의 데이터 뿐만아니라 객체 타입, 객체에 저장된 데이터 타입 정보도 포함됩니다.
After a serialized object has been written into a file, it can be read from the file and deserialized that is, the type information and bytes that represent the object and its data can be used to recreate the object in memory.
파일로 기록된 직렬화된 객체는 역직렬화 또한 가능해집니다. 그것은 객체와 객체의 데이터를 대표하는 타입정보와 바이트가 새로운 객체로 메모리에 저장될 수 있다는 것을 의미합니다.
Most impressive is that the entire process is JVM independent, meaning an object can be serialized on one platform and deserialized on an entirely different platform.
가장 인상적인 부분은 이런 모든 과정이 JVM에 독립적이라는 것입니다. 다시 말해 어느 한 플랫폼에서 직렬화된 객체가 전혀 다른 플랫폼에서 역직렬화될 수 있다는 것을 의미하죠!
Classes ObjectInputStream and ObjectOutputStream are high-level streams that contain the methods for serializing and deserializing an object.
ObjectInputStream과 ObjectOutputStream은 직렬화/역직렬화 메소드를 포함한 고수준 스트림 클래스입니다.